Thursday 5 July 2012

Ebook boleh jadi sumber pendapatan?


Mungkin ramai yang tak tahu berkenaan menjana pendapatan sambilan dengan ebook . Ebook sudah jadi salah satu cabang perniagaan internet yang dapat membuat duit dan menjana pendapatan sambilan. Langkah-langkah berikut boleh batu asas untuk anda jadi penulis ebook berjaya. Goodluck!


1.Tulis berkenaan bidang kemahiran anda. 

Ramai daripada kita ada  kemahiran  dalam sesuatu bidang. Jika anda seorang photographer  fokus anda berkenaan ebook yang mengajar teknik fotografi kepada orang ramai . Pakar usahawan seperti Irfan Khairi juga ada menulis ebooknya sendiri..Kata kuncinya adalah kepakaran anda sendiri .Agak sukar menulis buku yang baik  jika anda  tidak mahir dalam bidang yang anda ingin tulis. .Sebaiknya dapatkan feedback daripada mereka yang pakar untuk menilai ebook anda .

2.Harga

Letakkan harga yang berpatutan memandangkan terdapat pelabagai ebook diluar sana yang mungkin lebih murah bahkan  percuma dan lebih baik dari anda. Kebiasaannya bagi pasaran Malaysia ebook yang berharga rm 20 adalah dalam lingkungan yang masih rendah harganya.Tetapi  ia masih bergantung kepada topik yang anda sampaikan dan keberkesananan ebook anda.Tetapi jangan risau sebenarnya sebagai penulis andalah yang berkuasa menentukan haga  : )

3. Professional

Dalam mana-mana artikel atau penulisan  yang banyak  kesilapan  ejaan dan  grammar error anda pasti  akan mendapat review yang teruk  . Pastikan ejaan anda betul dan gaya bahasa yang professional bukannya gaya bahasa ketika anda mesej teman wanita anda .

4.People will judge a bok by its cover

Sama ada anda suka atau tidak kulit buku ebook yang anda buat akan memperngaruhi keputusan beli pembeli. Jadikan cover ebook anda  cantik dan profesional . Walaupun anda telah menulis ebook yang baik  kegagalan meyakinkan pelanggan untuk memebeli ebook anda akan jadikan segala usaha anda sia-sia sahaja.Menjana pendapatan kini boleh anda mulaka n dengan segera. Take action now!


Terdapat banyak tips yang anda boleh google   berkenaan menjadi seorang penulis ebook . Bagaimanapun jika anda benar -benar berminat menjana pendapatan dan menjalankan perniagaan internet denagan ebook sehingga berjaya , baca ebook  jana wang dengan ebook dengan klik link di bawah . Selamat mencuba!