Tuesday 3 July 2012

Jadikan facebok sumber kewangan anda!





Biasanya bagi mana-mana usahawan  yang nak kembangkan perniagaan dari rumah dan memulakan kerja dari rumah atau kerja sambilan ,ramai yang akan nasihat untuk buat page business facebook.. Artikel ni akan  simpulkan langkah asas  bagi menarik lebih ramai orang untuk 'like' page anda.


1.Promosikan page facebook melalui  berbagai  medium.

Walaupun anda buat online marketing anda boleh juga lakukan promosi offline sendiri. Hebahkan pada semua orang mengenai  business page facebook  anda .Jika anda memang ada produk offline yang anda jual,kepilkan bersama maklumat facebook. Promosi offline boleh jadi promosi yang baik pada permulaan yang baik .

Lebih baik kalau anda minta fans untuk share page dan mereka berpeluang menang hadiah misteri.Letakkan maklumat facebook business page pada segala brochure , flyer dan bisnes yang anda edarkan. 

2.Pastikan business facebook page anda aktif dan sentiasa update produk terbaru.

Walaupun  belum ada produk terbaru , kongsi perkara yang bermanfaat dan berkaitan dengan perniagaan internet anda supaya page anda sentiasa aktif. . Page yang aktif boelh menarik ramai fans.fans andalah yang akan menerima segala malumat terbaru mengenai produk-produk anda.

3. Beri maklum balas(interaktif)

Usahawan yang bijak akan mengurus melanggan pelanggan dengan baik. Komen , share dan balas setiap pertanyaan mereka yang masuk ke page anda.Untuk page yang baru jika  anda tidak memberi  respon pada pertanyaan ia bakal  memberi  imej yang buruk memandangkan page anda baru  berkembang. Bila  fans share perkara yang anda post ianya dapat memberi promosi tambahan kepada anda.

4.Jangan spam!

Dalam marketing online , hormati para pelanggan dan jangan lakukan markeeting facebook secara rambang . Komen yang anda buat anda buat pada page lain akan buat anda nampak tidak profesional.Jadikan pelanggan selesa . Anda boleh juga download fan page 3.0 untuk facebook untuk panduan lengkap promosi perniagaan mealui facebook .


Selamat mendownload!